annamlarsson.blogg.se

Min resa med psykisk ohälsa till att ta tillbaka mitt liv

För vissa är det bara ett husdjur, för mig är det min livräddare

Kategori: Allmänt

Ni som har en hund i ert liv, ni kommer förstå vad jag menar när jag skriver det här...
 
Bandet man har med sin hund, det är helt otroligt! Molly och jag har alltid haft ett super starkt band mellan oss men det har växt sig ännu starkare det senaste året. Hon har känt mycket väl när jag har mått dåligt, hon har funnits vid min sida hela tiden. När jag legat i sängen har hon legat där, alldeles bredvid mig intill mig, har jag flyttat mig till soffan har hon lagt sin intill mig där. Hon har fått mig att komma ut och få frisk luft när jag själv inte orkat ta mig utanför dörren. När jag gråtit har hon tvättat bort mina tårar, håller jag för mina händer för ansiktet när jag blir ledsen så buffar hon till med nosen så hon får tvätta bort mina tårar.
 
När jag får panikångest attacker sitter hon alldeles bredvid mig och ser så jag är okej, oftast sätter jag mig i duschen länge när attackerna kommer och då sitter hon bredvid badkars kanten tills jag är klar.
 
Hon är med mig HELA tiden och det är värt så mycket så jag kan inte beskriva det.
 
 
När jag var så långt nere på botten och vände igen, att då få känna en varm liten Molly som kryper intill och visar att hon finns där. Finns inga ord, hon är en enormt stor del i att jag klarade av att vända där nere på botten.
 
Älskade hund, herregud vad jag älskar dig Molly!!
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: