annamlarsson.blogg.se

Min resa med psykisk ohälsa till att ta tillbaka mitt liv

Min "dåliga" dag

Kategori: Allmänt

Alla har vi bra och dåliga dagar, det hör livet till helt enkelt.. Men när man lever med psykisk ohälsa utav mina egna erfarenheter så när jag har en dålig dag så är den verkligen DÅLIG.. Det är inte så att jag känner mig lite nere eller trött.. Utan jag orkar knappt vara vaken, har ingen lust med någonting, allt känns hopplöst, finner ingen mening med nåt, det värker fysiskt i kroppen av ångest, jag är extremt lättirriterad och vill bara vara själv och ha det tyst. Vill ligga i sängen med dörren stängd och mörkt. 
 
Idag är en sån dag. Då är jag extra tacksam att ha familj som ställer upp🙏🏼 
 
Ibland är jag så jäkla arg att jag måste kämpa med den här skiten, o så tänker jag att tänk vad skönt för EN dag att få må helt bra, ingen smärta i kroppen av ångest och ingen hopplöshet som lägger sig som ett mörkt moln över min kropp.
 
Men så tänker jag på hur många som kämpar och man får försöka att inte glömma att man aldrig är ensam.
 
Tillsammans är vi starka💜
 
 
Kommentera inlägget här: