annamlarsson.blogg.se

Min resa med psykisk ohälsa till att ta tillbaka mitt liv

Sluta med mirtazapin

Kategori: Allmänt

När jag pratade med min läkare för drygt en vecka sedan pratade vi om mina mediciner osv, jag berättade för honom att jag mår så dåligt i kroppen, är uppsvälld och andfådd och mår allmänt dåligt. Han sa att vi till och börja med kan sluta med mirtazapin, har ätit den på kvällen mot sömnen. Han ville inte att jag skulle dra ner på nån annan också utan att vi skulle ta en sak i taget. Och innan det har jag ätit andra mediciner mot sömnen, bla propavan, atarax, imovane. Ja, så min kropp har ju fått i sig medicin varje kväll och nu när den inte får det.. 
 
Herregud, jag är så fruktansvärt yr i huvudet hela tiden och helt plötsligt kan det komma som attacker av illamående, har ingen speciell matlust heller som resulterar i att jag slarvar med maten och det gör ju inte saken bättre. Har sprängande huvudvärk så det dunkar i tinningarna. 
 
Utsättningssymtom är inte roligt. Ni som gjort det här vet säkert vad jag pratar om. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: