annamlarsson.blogg.se

Min resa med psykisk ohälsa till att ta tillbaka mitt liv

Vad hände efter mitt inlägg igår?

Kategori: Allmänt

Jo jag fick den längsta panikångest attacken någonsin, den höll i sig i ungefär 35!!!!!!!!! minuter.. Det är ju olika varje gång men oftast håller den inte i sig mer än 20 minuter så den här var fruktansvärd..Det värsta är att det kommer som en blixt från klar himmel. Så igår när jag skulle vila en liten stund så kom det, hjärtat började slå, jag fick svårt att andas, kallsvettig, skakade sjukt mycket, yr i huvudet, illamående, det gick som en våg genom hela kroppen av outhärdlig smärta. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, jag fick knyta händerna och borra ner huvudet i en kudde och skrika.
 
Fick ringa min pappa först som försökte lugna mig sen Cassandra som också försökte lugna mig, gick ut på balkongen och tog luft men hade svårt att lugna mig så fick sätta mig i duschen i 25 minuter.
 
Efter känns det som jag sprungit ett maraton för jag är så slut och får så ont i kroppen.
 
Jag avskyr panikångest.
Jag trodde på riktigt att jag skulle tuppa av igår.
Kommentera inlägget här: