annamlarsson.blogg.se

Min resa med psykisk ohälsa till att ta tillbaka mitt liv

Dags att trappa ner dem antidepressiva?

Kategori: Allmänt

Ja, nu känner jag att jag vill börja trappa ner på alla mina mediciner.. Min antidepressiva äter jag nästan maxdos dagligen sen äter jag min inderal mot mina skakningar, dem kommer jag förmodligen fortsätta med ett tag men dem antideppresiva... 
 
Jag har gått upp 10 kilo!!!! Sen jag började med antidepressiva och jag känner mig SÅ fruktansvärt uppsvälld i hela kroppen, andfådd för minsta lilla.. Jag mår inte väl i kroppen helt enkelt, jag vill inte känna mig som hundra år när jag rör mig. Jag vill ha en kropp som mår bra.
 
En till sak som är jättejobbig är att man känner sig så avtrubbad när man går på dessa mediciner, jag äter sertralin dagligen och mirtazapin till kvällen när jag ska sova. Jag är "känslokall" jag som alltid har lätt att gråta och visa känslor kan inte göra det och så har det vart det senaste halvåret. Självklart nån gång ibland kan jag gråta men jag kan nästan räkna gångerna det har hänt den senaste månaderna på en hand. 
 
Och det här med vikten, har alltså gått upp 10 kilo och många tycker det klär mig och att jag ser frisk ut. Och jag håller med om att jag ser friskare ut idag än vad jag gjort tidigare MEN att känna sig uppsvälld, illamående och tung i kroppen.. Nee, jag orkar inte med det längre..
 
Ska ringa min läkare och prata imorgon så får vi se hur den här nedtrappningen ska gå till, han kanske tycker det är för tidigt också för läkare rekommenderar att man ska äta ett halvår efter för att undvika att hamna i en depression igen. 
 
Men jag ångrar inte att jag började med antideppresiva för dem hjälpe mig komma över ytan och en hjälp på traven när jag var som allra längst nere på botten. Vet inte hur det hade sett ut idag om jag inte börjat med dem.
 
Nu behöver jag lite peppning så håll tummarna att jag kan ta mig igenom det här<3
 
Tror ni kan gissa själva vilka bilder som var för ett par år sedan innan min viktuppgång
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: