annamlarsson.blogg.se

Min resa med psykisk ohälsa till att ta tillbaka mitt liv

Ställa klockan för att äta

Kategori: Allmänt

Ja som rubriken lyder, varje dag har jag flera alarm ställda på min telefon..
Såhär ser min dag ut:
 
8.00 Gå upp, ta medicin
8.30 Äta frukost
11.30 Lunch, ta medicin
17.30 Kvällsmat, ta medicin
21.00 Ta medicin inför natten
22.00 Gå och lägga mig
 
Det är dem här sakerna jag måste ha alarm för, för annars kan jag gå en hel dag med mina tankar på helt annat håll och så glömmer jag att äta och ta medicin osv.. En dag för inte så längesen då hade jag inte alarm, då hade jag glömt ta min medicin på både morgon och lunch och det blir inte så bra, det känner min kropp av direkt genom att jag blir skakig, illamående och fryser.
 
Det känns lite sådär att behöva ha alarm för att äta och ta medicin MEN det är det jag behöver nu för att jag ska fungera.. Man får liksom börja om med allt på nåt sätt, det är svårt att förklara. Men om jag har haft en bra dag tex, då innebär det att jag kommit upp i tid på morgonen, ätit på dem här tiderna, gått och lagt mig i tid.
 
Jag har väldigt lätt att ha för höga krav på mig själv och det är en ständig, daglig träning att öva på att jag inte klarar av att ha för mycket saker på samma gång. Då kraschar jag ihop totalt.
 
Så om jag kommer upp i tid på morgonen, äter mina måltider på regelbundna tider och lägger mig i tid på kvällen. Då ska jag vara stolt över mig själv.
 
För MIG är det jättebra att klara av och jag lär mig mer och mer att vara stolt över mig själv.
 
 
 
Kommentera inlägget här: