annamlarsson.blogg.se

Min resa med psykisk ohälsa till att ta tillbaka mitt liv

Svårt att andas och värk i kroppen

Kategori: Allmänt

I två dagar nu har jag haft svårt att andas och dra djupa andetag och ont i bröstet från och till och en hemsk värk i kroppen.. Jag har så ont i kroppen, det värker, huggger och molar i varenda muskel och det kanske inte låter så jobbigt för andra och jag vet att det finns värre saker men det är så sjukt jobbigt.. Tack vare min pappas hjälp kan jag gå på regelbunden massage och det är guld värt då jag har muskel knutor ända uppe från nacken, ner i ryggen och ut i underarmarna.. Det är inte bara avslappannde och skönt att gå på massage för dom får ta i en hel del för att mjuka upp knutorna..
 
Jag har så extremt svårt att slappna av, jag vet liksom inte hur man gör.. Gör avslappnings övningar nästan varje dag och det tar alltid en lång stund innan jag kommer in i det och kan slappna av lite grann. Det är som en sak jag måste lära mig från början för jag inte vet hur man gör.
 
Men det är faktiskt en konst att kunna andas rätt, jag vet med mig själv att jag inte andas rätt men jag tränar på det dagligen.. Jag får ofta stanna upp och tänka på att andas lugnt, dra djupa andetag och släppa ner axlarna. 
Man kan tycka att det är en sån enkel sak, att andas liksom, det är ju en sån självklarhet men inte för mig..
Jag måste ständigt träna på det och det tar tid, jag hoppas att spänningarna i kroppen kommer att släppa mer och mer ju mer jag lär mig att slappna av. För det är då inte kul att vara 26 år och knappt kunna röra sig utan att det gör ont i kroppen.
 
 
Kommentera inlägget här: