annamlarsson.blogg.se

Min resa med psykisk ohälsa till att ta tillbaka mitt liv

Tre panikångest attacker-två dagar

Kategori: Allmänt

Har fått tre panikångest attacker på två dagar.. När jag får för mycket att tänka på så kraschar jag totalt, min stress nivå är extremt låg. Det behövs inte mycket för att jag ska bli totalt ihjäl stressad.
 
Efter en panikattack känns det som man sprungit ett maraton på flera mil, jag är helt slut i hela kroppen och huvudet. Ibland kan jag till och med få träningsvärk efter för alla muskler spänner sig så.
 
Det är hemskt.
 
Jag hatar det.
 
Jag vill inte leva med D E P R E S S I O N - Å N G E S T - S T R E S S
 
Vill vakna upp en dag så är allt bara borta.
 
Usch.
 
 
 
 

Panikattacken brukar komma plötsligt

En panikattack är stark ångest som kommer plötsligt och varar i minst några minuter. Det kan också kallas panikångest. Under attacken brukar man känna en intensiv rädsla, skräck eller obehag. Man kan få hjärtklappning, en tryckande känsla över bröstet och svårt att andas. Panikattacken kan ha samband med någon speciell utlösande situation, men den kan också komma spontant och utan förvarning. Panikattacker kan vara svåra att uthärda eftersom man kan få en känsla av att man kommer att dö. De kroppsliga symtomen är obehagliga, men det kan vara bra att veta att de inte är farliga.

 
 
Kommentera inlägget här: